عکاسی عمومی

آشنایی با عکاسی پایه تا پیشرفته

عکاسی عمومی

آشنایی با عکاسی پایه تا پیشرفته

آپلود عکس

انواع فیلترها

پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۰۶ ب.ظ


2ـ  فیلترهای شیشه ای  

این فیلتر ها از جنس شیشه هستند و نمی توان آن ها را برش داد ، ولی در اندازه های مختلف و برای عدسی های متفاوت ساخته می شوند. این فیلترها ، ممکن است بی رنگ یا رنگی باشند. این فیلتر به دو شکل وجود دارند ، یک نوع ساخت آن به صورتی است که یک ورقه ژلاتین بین دو تیغه نور شناختی سوار شده و کیفیت نورسنجی آن عالی است. نوع دیگر ساخت آن از شیشه نور شناختی که جرم آن رنگ شده است می باشد.

3ـ فیلترهای استاتی:

 این فیلترها که از جنس استات رنگ شده ساخته می شوند،‌ کیفیت اپتیکی پایین دارند که نمی توان در موارد حساس از آنها استفاده کرد و غالباً بر روی منابع نور پردازی قرار می گیرند. و این فیلترها در رنگ های زرد ، قرمز ، ماژنتا و سیان ساخته می شوند.

4ـ فیلترهای اپتیکی:

این فیلترها از شیشه آلی که جرم آن رنگ شده ساخته می شوند، بسیار سبک هستند و شکنندگی کمی دارند. این فیلترها بهترین نوع خود از نظر جنس و کیفیت ساخت هستند. همیشه در جلوی عدسی نصب می شوند و برای کارهای حساس می توان از آنها استفاده کرد .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۸
farhad porzadi

انواع فیلترها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی