عکاسی عمومی

آشنایی با عکاسی پایه تا پیشرفته

عکاسی عمومی

آشنایی با عکاسی پایه تا پیشرفته

آپلود عکس

وضوح عکس و وضوح صفحه مانیتور

پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۰۸ ب.ظ

درجه فشردگی خود )) نسبن به همان عکس یا فایل فشرده نشده ، وقت بسیار کمتری برای انتقال در اینترنت و یا پیاده شدن روی کامپیوتر احتیاج دارد . اما از طرف دیگر باز شدن این فایل در یک برنامه وقت بیشتری می گیرد ، چرا که باید اطلاعات جمع شده و فشرده شده باز شد ، فضای بیشتری از حافظه نسبت به زمانیکه به صورت فشرده روی هارد دیسک است ، اشغال می کند .

فشرده سازی آسیب رسان

یک نوع فشرده سازی که جهت فایل های عکس هم زیاد موسوم است ، به فشرده سازی آسیب رسان معروف است . این بدین معنی است که بخشی از اطلاعات عکس در هنگام فشرده سازی برای همیشه حذف می شود . نتیجه اینکه کیفیت عکس پائین می آید

هرچه درجه فشرده سازی بیشتر باشد ، کیفیت عکس هم بدتر خواهد شد . فشرده سازی آسیب رسان معمولا" در فایل های فرمت jpeg که در دوربین های دیجیتال استفاده می شود و عکس ها برای اینترنت ذخیره می شوند ، صورت می گیرد .

اگر تصمیم دارید که اصطلاحاتی روی عکس های خود انجام دهید ، باید آنها را در فرمتی غیرآسیب رسان مثل TIFF ذخیره کنید . قسمت مربوط به فرمت فایل ها در پایان این بخش ملاحظه کنید.

فشرده سازی بدون آسیب

در فشرده سازی بدون آسیب همه اطلاعات مربوط به عکس در فایلی کوچکتر جمع و فشرده می شوند و این اطلاعات از بین نمی روند و هر که بخواهید در دسترس هستند .یک روش بر ای فشرده ساختن بدون آسیب فایل ها این است که تعداد پیکسل های موجود افقی ، رنگ آنها و مقدار روشنی آنها را حساب کرده و به صورت اعداد بیان کنند .

این تکنیک برای عکس هائی که رنگ های کمتری در آنها موجود است و یا سطوح بزرگ یک رنگ بسیار خوب عمل می کند ، مثل فایل های با پسوند GIF در اینترنت . یک شکل از این روش را می توان حتی برای عکس هائی در حالت RGB  در فرمت TIFF و PNG بکار برد . در این مورد در بخش بعد بیشتر صحبت شده است .

فرمت های مختلف

جهت تصاویر و عکس دیجیتالی چند نوع فرمت وجود دارد. اکثر برنامه های پیشرفته کارکردن با عکس مثل فتوشاپ و Corel photo paint  فرمت های مخصوصی دارند که انسان می تواند همه اطلاعات کارکردن با عکس را به اضافه خود عکس با هم کپی و ذخیره کند . بر این امکان آن وجود دارد که عکس ها در فرمت های مختلف ، بنابر نیاز بعدی ذخیره کرد .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی